در برقی اتوماتیک و کرکره
ساخت و نصب کانال پلی یورتان
نمایندگی تفال در تهران
خرید اتو بخار تفال
زودپز تفال
خرید توتون توتون
تشک طبی
اسلام
اسلام
نوشته شده در تاريخ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ توسط مرتضي | نظرات (0)

از بررسي عهد عتيق و شواهدي كه در اين رابطه وجود دارد، به اين نتيجه مي‌رسيم كه انتساب آن به حضرت موسي عليه‌السلام سخت مورد ترديد است و هرگز نمي‌توان گفت اين همان توراتي است كه متضمن تعاليم حضرت موسي و دستورات آسماني او بوده است. اگر تورات را آن گونه كه اهل كتاب مي‌گويند، حضرت موسي عليه‌السلام جمع‌آوري نموده در پايان عمر خويش به مشايخ بني اسرائيل سپرد تا هر 7 سال يك مرتبه آن را براي همگان بخوانند، اما فساد و تباهي كه پس از آن حضرت و حتي در زمان حيات ايشان در ميان بني‌اسرائيل رواج يافته بود، اين اطمينان به مصونيت تورات از تحريف را از ما سلب نموده است. 




به جملاتي از تورات در اين زمينه توجه كنيد: «تمرد و گردنكشي شما را مي‌دانم، من هنوز زنده‌ام كه فتنه و فساد مي كنيد آن گاه كه بميرم فاسدتر خواهيد شد و از راهي كه نشان و دستور دادم برخواهيد گشت.» ولي بنابر نقل يكي ديگر از كتب عهد عتيق اين هشدار سودي نبخشيد و بني اسرائيل كه دوازده قبيله بودند سركش و متمرد و زناكار و بت‌پرست از آب درآمدند و پسران و دختران خود را براي بتهاي كنعان قرباني كردند. آن گونه كه از كتب عهد قديم به دست مي‌آيد، تورات حضرت موسي براي مدتي به كلي از دسترس مردم خارج بوده و در سال هيجدهم پادشاهي يوشيا كه به تعمير خانه‌ي خدا پرداخته، بتها و قربانگاه‌هاي آنان را ويران نمود، حليقاي كاهن به «يوشيا» خبر داد كه كتاب تورات در خانة خدا پيدا شده و آن را نزد پادشاه فرستاد، پادشاه با شنيدن جملاتي از آن لباس خود را پاره كرد و از اينكه پدرانش به اين كتاب عمل نكرده‌اند سخت متاثر شد. آن گاه دستور داد همة مردم اورشليم در يك جا گرد آمدند و او اين كتاب را بر آنان خواند و آنان را موظف نمود به آن عمل كنند. 





برخي ازكتابهاي قديم به تحريف برخي ديگر اعتراف دارند: در بند 8 كتاب «ارميا» مي‌خوانيم: «چگونه مي‌گوييد ما حكيمانيم و شريعت پروردگار با ماست!! براستي قلم نويسندگان دروغ پرداز آن شريعت را تغيير داده است.» 
در بند 16 از باب 29 كتاب«اشعيا» اين جمله آمده است: «واي از تحريف شما» اين جمله به خوبي نشانگر رواج تحريف در آن زمان است. 
در بند 16 از باب سوم رساله‌ي دوم «پطرس» به تحريف كتاب او در مورد موضوعاتي كه فهم آن برايشان دشوار بوده تصريح شده است. 

 

 

منبع



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ توسط مرتضي | نظرات (0)

تخريب و جلوگيري از ورود به مساجد:"وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فيهَا اسْمُهُ وَ سَعي‏ في‏ خَرابِها أُولئِكَ ما كانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوها إِلاَّ خائِفينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيمٌ"​"كيست ستمكارتر از آن كس كه از بردن نام خدا در مساجد او جلوگيري كرد و سعي در ويراني آنها نمود؟!شايسته نيست آنان جز با ترس و وحشت،وارد اين مكان (كانونهاي عبادت)شوند.بهره آنها در دنيا(فقط)رسوايي است و در آخرت عذاب عظيم الهي!!!"
(سوره بقره،آيه 114)
كفار و مشركان قريش مانع نماز خواندن مسلمانان در مسجدالحرام و اطراف كعبه مي شدند.البته مفهوم آيه،وسيع و گسترده است و به زمان و مكان معيني محدود نمي شود.
همانند ساير آياتي كه در شرايط خاصي نازل گرديده و حكم آن در همه قرون و اعصار ثابت است.بنابراين هركس و هرگروه كه به نوعي در تخريب مساجد الهي بكوشد يا مانع از آن شود كه نام خدا در آنجا برده شود و يا عبادت او در آنجا انجام گيرد،مشمول همان رسوايي و همان عذاب عطيم مذكور در آيه است.
توجه به اين نكته نيز لازم است كه جلوگيري از ورود به مسجد و ذكر نام پروردگار و كوشش در تخريب مسجد،تنها به اين نيست كه ساختمان آن را با بيل و كلنگ ويران كنند،بلكه هر عملي كه نتيجه آن از رونق افتادن مسجد باشد،مشمول همين حكم است،همچنين است آنچه باعث مي شود كه مردم از ياد خدا غافل گردند.

مديريت مساجد از سوي پرهيزگاران:"وَ ما لَهُمْ أَلاَّ يُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ ما كانُوا أَوْلِياءَهُ إِنْ أَوْلِياؤُهُ إِلاَّ الْمُتَّقُونَ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لا يَعْلَمُونَ"
"چرا خداوند آنها را مجازات نكند با اينكه از (عبادت موحدان در كنار ) مسجد الحرام جلوگيري مي كنند در حاليكه سرپرست آن نيستند؟!
سرپرست آن فقط پرهيزگارانند؛ولي بيشتر آنها نميدانند."
(سوره انفال،آيه 34)
گرچه اين حكم درباره مسجدالحرام گفته شده است،شامل همه كانونهاي ديني و مساجد و مراكز مذهبي مي شود كه متوليان و متصديان آنها بايد از پاك ترين و پرهيزگارترين و فعال ترين مردم باشند تا اين كانونها را پاك و زنده و مركز تعليم وتربيت و بيداري و آگاهي قرار دهند.
چنانكه در بسياري از كشورهاي اسلامي ديده مي شود،نبايد مشتي افراد زائد،آلوده،خود فروخته و وابسته به حكومت هاي بيگانه،متصدي مساجد و مراكز فرهنگي اسلامي باشند تا اين مراكز را به دكه هاي تجاري و مراكز تخدير افكار و بيگانگي از حق تبديل كنند.

 

 

براي مطالعه ي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ توسط مرتضي | نظرات (0)

بلال حبشي
بِلال بن رباح معروف به بِلال حبشي در بين سال‌هاي ۵۷۸ تا ۵۸۲ ميلادي در مكّه متولّد شد. او برده اميّه پسر خلف بود و پس از اين كه اسلام آورد اميّه او را به شكنجه و آزار گرفت. گفته شده او را بدست كودكان سپردند و آنها او را در درّه‌هاي مكه مي‌گرداندند و او پيوسته مي‌گفت: احد! احد! (خداي يكتا، خداي يكتا)  ابوبكر، بلال را خريد و آزاد كرد. او در سال ۶۲۲ ميلادي، به مدينه هجرت كرد و از آن پس در تمام جنگ‌ها در سپاه اسلام مي‌جنگيد. او در جنگ بدر، ارباب سابقش اميّه پسر خلف را كشت. بلال هم چنين در جنگ احد، خندق، بني مصطلق و تبوك حضور داشت.

در بحار الانوار مجلسي آمده‌است هنگامي كه جبرئيل اذان و اقامه را از سوي خداوند بر محمد نازل كرد، سر محمد در دامان علي بود. جبرئيل اذان و اقامه را گفت. محمد برخاست و فــــرمود:«اي علي، شنيدي؟» علي پاسخ داد:«آري.» پس از آن پيامبر علي را مامور نمود كه به عنوان اولين نفر اذان را به بلال بياموزد

 

 

براي مطالعه ي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ توسط مرتضي | نظرات (0)
نام : علي ابن ابي طالب

القاب و كنيه : ابوالحسن ؛ ابوتراب ؛ حيدر ؛ اميرالمومنين

پدر : ابوطالب

مادر : فاطمه بنت اسد

منصب : امام اول شيعيان ؛ دومين معصوم از ۱۴ معصوم (ع) ؛ دومين شخصيت اسلام

سال تولد : سيزده رجب سال ۳۰ عام الفيل، تقريبا ۲۳ سال پيش از هجرت پيامبر اسلام (ص)

محل تولد : داخل كعبه، در بيت الله الحرام (كشور عربستان سعودى فعلي(

همسر اصلي ايشان : حضرت فاطمه زهرا (س(

فرزندان شناخته شده : اما حسن(ع) ؛ امام حسين(ع) ؛ حضرت زينب(س) ؛ حضرت عباس (ع) ؛ حضرت ام كلثوم(س)

حضور در جنگ ها : در تمام جنگ ها به جز جنگ تبوك

شروع ولايت : انتصاب در سال دهم هجري؛ در حين بازگشت از حجه الوداع ؛ در مكان غدير خم ؛ اعلام توسط شخص رسول اكرم (ص)

مدت زمان امامت : حدود ۳۰ سال

مدت زمان ولايت : ۴ سال و ۹ ماه

شهادت : سال چهل هجري روز ۲۱ ماه مبارك رمضان، در مسجد كوفه ، توسط ابن ملجم مرادي (يكي از خوارج) با استفاده از شمشير زهرگين در حين سجده

بارگاه و مدفن : نجف اشرف واقع در كشور عراق


تولد حضرت امام علي(ع)

حضرت علي (عليه السلام) بنابر مشهور، روز سيزدهم ماه رجب، سى سال بعد از عام الفيل، در شهر مكه معظّمه، در ميان كعبه الهى ديده به جهان گشود و با نور طلعتش، جهانى تاريك را روشنائى بخشيد.

در اولين مرحله‌اى كه حضرت رسول صلوات الله عليه، قنداقه اين نوزاد مبارك را از مادرش تحويل گرفت، نوزاد با زبان فصيح خواند:

"بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم، قَدْ اَفْلَحَ الْمُؤمِنُونَ الَّذينَ فى صَلوتِهِمْ خاشِعُونَ..." سوره مؤمنون/ آيه 1

به نام خداوندى كه بخشنده و مهربان است، همانا آن مؤمنينى كه در هنگام به جا آوردن نماز، خاشع باشند، رستگار و سعادتمند خواهند بود.

حضرت محمّد (صلّى الله عليه و آله) در مقابل، به او فرمود: يا على! بدان كه مؤمنين به وسيله تو رستگار خواهند شد.

نسبت امام على بن ابى طالب، با سى واسطه همانند رسول گرامى اسلام، به حضرت آدم صلوات الله عليهم مى‌رسد.

براي مطالعه ي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب...
[ ۱ ]